KBÜ’de elektronik sınav sistemine geçiliyor

Karabük Üniversitesi ara sınav, genel sınav ve bütünleme sınavlarının üniversite tarafından kurulacak Sınav Merkezi’nde yapılması kararının alınmasının ardından elektronik ortamda sınav yapılması için hazırlık çalışmaları başladı.

Son yıllarda uluslararasılaşmaya ve eğitimde kaliteye büyük önem veren Karabük Üniversitesi, kaliteli eğitim için yeni çalışmalar yapmaya devam ediyor. Karabük Üniversitesinde ara sınav, genel sınav ve bütünleme sınavları üniversite tarafından kurulacak Sınav Merkezi’nde elektronik ortamda gerçekleşecek.

“Sınav sistemi, öğrencilerin öğrenme hedeflerine uygun olarak hazırlanacak “

Konu ile ilgili bilgi veren Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mücahit Coşkun, sınav sisteminin öğrencilerin öğrenme hedeflerine uygun olarak hazırlanacağını belirterek, “Sorular kolay, orta ve zor şeklinde sınıflandırılacak ve bu sınıflandırmada ağırlıklı olarak orta ölçekli sorular olacak. Hocalarımız her dersin kaynaklarını, on dört hafta içerisinde anlatacakları konuları o kaynakları ilişkilendirerek belirleyecek. Hafta hafta anlattığı konularla ilgili dersin konu ağırlığına göre soruları tespit edecek ve ilgili fakülte tarafından planlaması yapılıp, sorular Sınav Merkezi’ne gönderilecek.” şeklinde konuştu.

“Hem öğrenciye hem de öğretim üyesine bu sistem, çoklu-modüler bir uygulama ve seçenek sunacaktır”

Sınav sistemindeki soruların çoktan seçmeli olarak yapılacağını ifade eden Prof. Dr. Coşkun, konuşmasında şunları söyledi:

“Bazı derslerin içeriğinde; proje, yazma becerisi ve çizim tekniği gibi uygulamalar gerektirdiğinde ise dersin öğretim üyesi vize ve final sınavları için ya da sadece vize sınavları veya sadece final sınavları için yazılı sınav yapabilecek. Yazılı sınavların vize için yüzde 20’si, final için ise yüzde 30’u öğrenci otomasyonu tarafından hesaplanarak öğrenciye not olarak yansıtılacaktır. Vize ve final sınavı için veya sadece vize ya da final için yapılması planlanan bu uygulamanın diğer kısmını ise çoktan seçmeli sorularla, Sınav Merkezi tarafından ölçmesi yapılarak öğrenci otomasyonuna işlenecektir. Böylece öğrenci, ders için başarı notuna ulaşmış olacak. Hem öğrenciye hem de öğretim üyesine bu sistem, çoklu-modüler bir uygulama ve seçenek sunacaktır.”

“Edebiyat Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde pilot uygulama başlayacak”

Sınavların elektronik ortamda yapılması için hazırlık çalışmalarının devam ettiğini dile getiren Coşkun, “İlk dönem itibariyle ortak derslerden İngilizce vize sınavlarında 8 bin öğrenci üzerinde uygulama yapıldı. Final döneminde Türkiye Cumhuriyeti İnkilap Tarihi ve Türk Dili dersleri için yapılacak sınav ile birlikte toplamda 24 bin öğrenci üzerinde uygulama yapılmış olacak.  2019-2020 Bahar döneminde ise Edebiyat Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde pilot uygulama başlayacak. Daha sonrasında tüm üniversitede yaygın bir şekilde uygulanacak olup sınav sisteminde alt yapı çalışmalarımız sürmektedir.” diye konuştu.

Sınavların dijital ortamda yapılmasının ekolojik kampüs projesine de katkı sağlayacağına dikkat çeken Prof. Dr. Coşkun, elektronik sınav sistemi ile harici giderlerin, kâğıt ve zaman israfının önüne geçileceğini de vurguladı.

Eğiticiler eğitiliyor

Sınav Merkezi kurulması kapsamında pilot uygulaması yapılacak fakülteler ise Edebiyat Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi olarak belirlendi.  2019-2020 Bahar döneminde Edebiyat Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde uygulanacak sınav sistemi için eğitimler başladı.

Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri’nden Dr. Öğr. Üyesi Fatma Betül Kurnaz Adıbatmaz tarafından ilgili fakültelerin akademisyenlerine soru oluşturma ve test maddesi yazımı ile ilgili eğitimler veriliyor.

Eğitim Bilimleri Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Fatma Betül Kurnaz Adıbatmaz sorular hazırlanırken dikkat edilmesi gereken kurallardan söz ederek, “Eğitimlerin temel amacı, akademisyenlerin çoktan seçmeli test maddeleri yazılırken nelere dikkat edilmesi gerektiği, sınav hazırlarken soruların güçlük dağılımının nasıl olması gerektiği ve benzeri konularda temel bir eğitim sağlamak. Sınav hazırlarken sorular oluştururken bir içerik ve bir beceri temelinde bu sorular oluşturulur. Sorularda aranan ilk niteliğimiz soruların dil ve anlatımıdır. Soruların yazım kurallarına uygun olup olmadığını mutlaka denetlememiz gerekir. Soruların dili ve anlatımı öğrencinin düzeyine uygun olmalı. Sade, anlaşılır ve net bir anlatımı olmalı. Yazım kurallarına uygun olmalı. Soru ve seçenekleri arasında dil açısından tutarlılık olmalı.” şeklinde konuştu.

Benzer Haberler